Podnikáte nebo se váš byznys teprve chystáte rozjet? Možná si říkáte, že zrovna v této aktuální koronavirové situaci není ta nejvhodnější chvíle, ale když vše správně uchopíte a budete opravdu chytří, můžete z toho jedině vytěžit. Uvědomte si, že mnoho firem teď přechází do online světa, ale ne každý to zvládne. Určitě ne, bez potřebných znalostí a zkušeností online marketingu.
I když právě začínáte, můžete být o krok napřed před obchodníky, kteří jsou na českém trhu již celou řadu let. Jen to s těmi online procesy příliš dobře neumí. A to je výhoda pro vás!
Pokles zakázek nebo pozastavení služeb?
Využijte svůj volný čas, kdy máte pokles zakázek, pozastavené služby nebo zákaz nových projektů k něčemu smysluplnému. I když to pro firmy a živnostníky není vůbec jednoduchá situace, není dobré jen tak nečinně sedět s rukama v klíně a nic nedělat. Pojměte pandemii koronaviru jako výzvu ke změně a vytěžte z ní maximum.
Na internetu najdete spoustu tipů a návodů, jak řešit současnou situaci co nejlépe. Jak se vyrovnat se strachem a obavami z budoucnosti, a jak ekonomicky vůbec přežít. Není moc oblastí, kterou by virus Covid-19 nezasáhl, alespoň v malé míře.
Co tedy můžete aktuálně dělat?
Určitě popřemýšlet o tom, jak posílit svou pozici firmy nejen na českém trhu, zlepšit vnímání své značky produktů a služeb. K tomu vám může pomoci právě online marketing. Pojďme se podívat na následující 4 tipy, jak nastartovat své podnikání.
1. Zůstávejte v kontaktu se zákazníky a klienty
Patříte-li mezi podnikatele, kteří museli zavřít své pobočky či provozovny, nezapomínejte zůstat v kontaktu se svými zákazníky či klienty. Karanténa nebude trvat věčně a vy po zrušení nouzového stavu musíte být schopni opět nakopnout své služby a začít prodávat. Když zůstanete v povědomí u lidí, bude pak návrat do byznysu jednodušší.
2. Přizpůsobte se aktuální situaci
Co jiného vám taky zbývá že? Je jasné, že ne v každém oboru je to možné, ale v mnohých ano. Nejvíce postiženými oblastmi jsou cestovní ruch a pohostinství. Cestovní kanceláře mohou plánovat pobyty v krásné přírodě i u nás. Česká republika je pro cestovatele jako stvořená. A některé restaurace už pochopily, že lidé s dětmi doma a současně s prací na home office nezvládají tak často vařit a rádi využijí služby rozvozu jídla domů.
3. Investujte do reklamy
Je logické, že mnoho značek utlumilo své reklamní kampaně, inzerci a celkové výdaje na reklamu. Z tohoto důvodu poklesla hodnota CPM, a tudíž se ponížily i náklady na konverzi, tedy získání nového zákazníka. Reklama je levnější než dřív! Jestliže si to tedy můžete dovolit, využijte online marketing naplno a investujte do reklamy. Konkurenční firmy, které nyní škrtají náklady na propagaci, pak budou chtít dohnat ztracený čas, a začnou investovat do reklamy mnohem víc v momentě, kdy se cena prudce zvýší. Vy však můžete být o krok napřed!
4. Plánujete a myslete na budoucnost
Jestliže se vás předchozí body z nějakého důvodu netýkají, zaměřte se na tento poslední bod. Plánujte dopředu a myslete na budoucnost. Nyní máte ideální čas na to, rozběhnout ve vašem podnikání něco nového, jít více moderním směrem nebo zautomatizovat procesy. Popřemýšlejte o více variantách, jak bude vypadat situace po opětovném spuštění vašeho byznysu. Převedení podnikání do online světa vám může jenom prospět!