Možností, jak získat nové zákazníky, existuje spousta. Mezi jednu znich patří navolávání. Tahle metoda vám může přinést celou řadu cenných kontaktů, je ale potřeba ji dělat správně. Podívejte se, jak vytvořit call skript, který bude fungovat.
Co je to call skript?
Představte si, že nastoupíte do společnosti mobilního operátora jako pracovník call centra, jehož hlavním úkolem je telefonovat lidem a nabízet jim výhodné mobilní tarify. Budete vědět, jak na to? Jak se správně ptát a jak adekvátně reagovat? Nejspíš ne. A přesně k tomu slouží call skript; předem připravený scénář, který vám poskytne návod, jak hovor vést a jak se zachovat v nejrůznějších situacích, které během telefonátu můžou nastat.
Navolávání klientů je činnost, do které se lidem často nechce, a to kvůli prvotnímu strachu z reakce na druhé straně, která může být všelijaká. Jde ale o skvělý způsob, jak si domluvit schůzku a udělat tak první krok k úspěšné akvizici nových zákazníků.
Call skript se bude lišit podle toho, jestli voláte lidem, kteří mají o váš produkt zájem, anebo lidem, kteří váš produkt neznají a zájem o něj neprojevili. V takovém případě využijete tzv. call skript pro studené kontakty (cold call script).
Co by měl obsahovat cold call skript?
Jestli máte z telefonování strach, dobře připravený call skript vám pomůže ho překonat. Tady jsou jednotlivé části, které by měl obsahovat každý call skript bez ohledu na to, jaký produkt nebo službu nabízíte.
- Zahájení hovoru
Představte si, že stojíte na druhé straně a zavolá vám cizí číslo. Nejspíš budete chtít vědět, s kým mluvíte. Tak přesně tím začněte, představte se a sdělte potenciálnímu klientovi, zjaké společnosti voláte.
- Získání zájmu
Mohli byste rovnou začít mluvit o produktech, které nabízíte, ale bude to někoho zajímat? Nejspíš ne. Zájem získáte tak, že volanému nastíníte problém, který má, a až následně mu nabídnete řešení v podobě vašich produktů.
- Vyslechnutí dotazů a zodpovězení námitek
Ano, mohl by to být monolog z vaší strany, ale ani tím byste potenciálního klienta nejspíš neoslovili. Dejte volanému prostor na otázky, zeptejte se ho na názor. A samozřejmě mějte předem připravené odpovědi na případné námitky.
- Navrhnutí schůzky
Dostali jste se až sem? Skvělé, teď je ideální příležitost navrhnout volanému možnost setkání. Schůzku mu podejte jako příležitost dozvědět se víc informací. A rozhodně ho do setkání nenuťte.
Akvizice nových klientů díky navolávání
Zní to jednoduše? Možná ano, ale vězte, že v realitě to tak jednoduché není. A málo skutečných hovorů probíhá přesně podle scénáře. Jestli chcete mít jistotu, že vaše pokusy o akvizici zákazníků nebudou pouhou ztrátou času, obraťte se na odborníky. Nemusíte hned zakládat nové oddělení ve vaší firmě a najímat zkušené operátory.
Skvělou možností je využití externího call centra, které má oproti tomu internímu spoustu výhod. Externí call centrum bývá zpravidla ekonomicky výhodnější než budování a provozování vlastního call centra. Další výhodu je větší flexibilita na množství práce. A v neposlední řadě externí call centra disponují odborníky, kteří mají v navolávání zkušenosti.
Zdroj foto: chainarong06 / Shutterstock.com