Období letních dovolených ještě ani nezačalo, a přesto pociťujete, že vaše termíny nejsou plně obsazené? Kde se skrývá chyba? Může se jednat o souhru více faktorů, nicméně živnostníci a podnikatelé čím dál častěji zjišťují, že nemalou roli hraje neefektivní řízení rezervací jejich služeb.
Máte řešené rezervace online?
Pokud vaše online rezervační systémy nejsou optimalizované nebo rezervační systémy pro nabídku svých služeb vůbec nevyužíváte, může to vést ke snížení vytíženosti vaší kapacity. Právě zavedení moderních rezervačních platforem může být významnou pomocí při otočení negativního trendu, neboť většina zákazníků snadnou rezervaci a správu termínů velmi ocení. Pokud totiž zůstáváte zarytými zastánci přímého spojení, tedy přijímáte objednávky pouze telefonicky nebo případně e-mailem, přicházíte o poměrně velkou část klientely, která se s vámi mimo otevírací dobu nedokáže spojit a ověřit si tak dostupnost požadovaného termínu.
Z našich statistik vyplývá, že až 30 % rezervací přichází právě mimo otevírací dobu většiny poskytovatelů služeb. Je tedy důležité zajistit možnost ověření termínu služby online ve večerních i nočních hodinách. V dnešní zrychlené době málokdo vyčká do dalšího dne, proto o zákazníka takovým přístupem můžete přijít.
Udržovat komunikaci a prozákaznický přístup lze i v online prostředí
Zákazníci si také všímají případné nedostatečné podpory a komunikace. Například po zadání rezervace do online objednávkového systému může být užitečné zákazníkovi připomenout SMS formou blížící se termín. Stejně tak je přínosné informovat o možnostech registrace jako náhradníka na některé termíny služeb. Takto proaktivní přístup k zákazníkům vytváří pozitivní zkušenost a vede k opakovaným návštěvám.
Vlastní správa rezervace je atraktivní díky možnosti flexibilního objednání a případného přerezervování. SMS připomínky zase slouží jako prevence před propadnutím termínu, stejně jako možnost registrace náhradníků. Pokud se vám některý z klientů odhlásí, systém automaticky přiřadí prvního následujícího čekajícího zákazníka. Tímto způsobem zásadně zefektivníte svůj provoz a vytěžíte své termíny na maximum, aniž byste museli do rezervací aktivně zasahovat a věnovat jim svůj drahocenný čas.
Rozjeďte marketingovou komunikaci
Čemu byste naopak měli věnovat čas a pozornost, je propagace vašich služeb a zaměření se na to, zda se svou nabídkou oslovujete správnou cílovou skupinu. Prozkoumejte možnosti online marketingu, sociálních médií nebo partnerských programů, abyste zvýšili povědomí o své firmě a získali nové zákazníky. Sledujte trendy ve vašem odvětví a adekvátně na ně reagujte. To může představovat například nabídku nových služeb, rozšíření stávajícího portfolia nebo nabídku věrnostních programů a permanentek za zvýhodněnou cenu.
Zvýšení vytíženosti nabízených kapacit vyžaduje pečlivé plánování, efektivní řízení rezervací a proaktivní přístup k zákazníkům. Není na co čekat! Analyzujte své současné pracovní a komunikační postupy a identifikujte oblasti, ve kterých můžete provést změny. S vhodnými úpravami můžete dosáhnout rychle se plnícího kalendáře i na několik měsíců dopředu.