Poštovní spořitelna spadá pod ČSOB a veškeré její služby jsou zastřešeny názvem Era. Jelikož chození na pobočku banky se pro klienty stává nepohodlné, tak i Poštovní spořitelna jde s dobou a nabízí internetové bankovnictví. Prostřednictvím něj poskytuje komplexní finanční, zprostředkovatelské a poradenské služby.
Kromě ovládání běžných účtů lze přes internetové bankovnictví Era zřizovat debetní a kreditní karty pro platby v obchodech a spořící produkty v podobě terminovaných vkladů, stavebního spoření se státní podporou nebo penzijního připojištění, které se v dnešní době stává důležitou pojistkou na stáří.
Jestli se někdo rozhodne pro využívání internetového bankovnictví Poštovní spořitelny Era, tak musí mít u spořitelny zřízen účet. Potom už stačí jen vyplnit žádost o internetové bankovnictví a podat ji na jakémkoliv kontaktním místě Poštovní spořitelny. Druhou možností je požádat o produkt prostřednictvím Call centra. Jakmile bude internetové bankovnictví Poštovní spořitelny Era připraveno k užívání, tak klient obdrží oznámení o zpřístupnění služby, specifické identifikační číslo, PIN a heslo pro komunikaci. Posledním krokem je přihlášení do aplikace pomocí zaslaných bezpečnostních prvků.
Někoho možná může zmást, že není zmiňován původní Maxinternetbanking. Spořitelna přetransformovala své služby pod značku Era a původní internetbanking přešel na Erasvět. Ještě je třeba zmínit hardwareové vybavení počítače, aby internetové bankovnictví Poštovní spořitelny fungovalo. Samozřejmostí musí být kompatibilní operační systém a internetový prohlížeč. Novější počítače nemají s provozem internetového bankovnictví Poštovní spořitelny žádné problémy, ale je třeba upozornit, že brzy bude končit podpora operačního systému Windows SP od Microsoftu a potom by těžkosti mohly nastat.
Zřízení internetbankingu Poštovní spořitelny je zdarma a taktéž jeho využívání. Jestli si ale někdo myslí, že bude v teple domova vykonávat klasické finanční operace jako například příkaz k úhradě, inkaso, trvalé platby, SIPO atd. úplně zdarma, tak je na omylu. Každá banka ( a Poštovní spořitelnu nevyjímaje ) musí z něčeho žít, proto je internetbanking napojen na určitý účet a tam naskakují poplatky podle sazebníku.
Výhodou internetového bankovnictví Poštovní spořitelny je hustá síť poboček České pošty po celé republice a stovky bankomatů. Dokonce na více než 500 poštách jsou připraveni plnit náročné požadavky klientů i v neděli.
ERA info portál
V roce 2013 došlo ke spuštění nového Era internetového bankovnictví. To obsahuje kompletní info Era portál, který je doslova lahůdkou v internetbankingu. Pomocí Era portálu klient ovládá bankovnictví a získává informace o transakcích na účtu, může měnit jeho parametry, nakupovat v e-shopech a má názorný grafický přehled o tom, kolik utrácí a za co. Banky totiž ukládají spoustu informací o klientech a také to, kde, kolik a za co utrácejí. S těmito informacemi mohou následně pracovat dále, ovšem Era měsíc co měsíc pomocí jednoduchých grafů ukáže svým klientům jejich výdaje. A současně nabídne i nastavení finančního limitu pro auto, domácnost, potraviny, kulturu atd. Samotná Poštovní spořitelna ( ve spolupráci s ČSOB ) si od nového Era portálu slibuje, že na něj budou „chodit“ klienti i bez toho, že by potřebovali něco zaplatit přes účet.
Komfortní datová schránka
Poslední novinkou Era Poštovní spořitelny je služba Komfortní datová schránka, do které klienti mohou vstoupit přímo z internetového bankovnictví. Samotnou službu sice po technické stránce plně zajišťuje ČSOB, ale využívat ji mohou i klienti Ery, kteří vlastní datovou schránku. Odpadne jim tak při přihlašování nutnost vstupovat do webového portálu informačního systému datových schránek – ISDS. Zabezpečení této služby je na stejně vysoké úrovni jako je tomu u internetového bankovnictví, kde banka taktéž nemá přístup k přihlašovacím údajům klienta.