Kvalita služeb je nosným pilířem každého byznysu. Alespoň to tvrdí nedávné studie, které zároveň opakovaně potvrdily, že jedním z hlavních faktorů, jež ovlivňují spotřebitelovu důvěru, je úroveň zákaznického servisu. Proto je důležité, aby zaměstnanci zákazníkům porozuměli a vyšli jim vstříc. Vždyť jsou to právě oni, kdo za vaši značku bojuje v první linii. Ale jaké konkrétní kroky byste měli pro uspokojení zákaznických potřeb učinit?
1) Pochopte, co zákazníci potřebují
Vnímání kvality zákaznického servisu je subjektivní záležitost. Každý ze zákazníků má vlastní pohled na věc. Proto je důležité, aby se zaměstnanci dokázali dostat klientům pod kůži. Skvělým pomocníkem může být vhodně zvolené CRM řešení. Databáze obsahuje všechny důležité informace, na základě kterých může obchodník či pracovník zákaznické podpory poskytnou to skutečně potřebné.
Pokud nechcete utrácet za předražený software, který vám nemusí sednout, vyzkoušejte CRM zdarma. Česká platforma eWay-CRM patří mezi nejlepší ve své kategorii, což potvrdilo například vysoké hodnocení renomovaného serveru Capterra.
2) Zákazníkům naslouchejte
Zpětná vazba vám pomůže získat pohled zvenčí. Uvědomíte si díky ní chyby, které jste do té doby přehlíželi. Jistě, kritika se nepřijímá snadno, ale jde o jeden z mála způsobů, jak podnikání posunout o kus dál – proto se zákazníků aktivně ptejte na to, jestli byli se servisem spokojeni – nebo je naopak něco zklamalo.
3) Sledujte konkurenci
Díky bedlivému monitoringu konkurence zjistíte, jestli vaše podnikání v něčem nezaostává. Všímejte si například internetových diskuzí a hodnocení ostatních firem. Dozvíte se z nich spoustu podstatných informací. Třeba právě to, co si zákazníci na konkurenčních firmách cení, co nakupují nejvíce – a co jim naopak vadí.